Logo BimmerPortal, Nederlands grootste BMW forum

We moeten toegeven: BMW wilt maar niet aan de M7. Maar wat als je koppig bent en toch een M7 op de oprit wilt? Dan maak je hem toch gewoon zelf! Amerikaan Brandon Miller flikte het, een zelf gebouwde E38 M7. Dit soort creaties juichen wij alleen maar toe, dus hebben wij de details voor je in kaart gebracht.

Comfortabel, pure kracht, oneindige luxe en sportiviteit. Dé kernwaarden van deze E38 M7. 

De basis was een 740i met M Sport-pakket. Toen de bouw van de M7-in-spé begon in 2016, werd de E38 al snel voorzien van het nieuwste iDrive-navigatiesysteem. Opmerkelijk is dat alles werkt, dus ook de ''gong'' bij het openen van de deuren. Door een bekende van de eigenaar werd het interieur ook naar smaak aangepakt. Zo werd voor de stoelen, deurpanelen en het dashboard gekozen voor een lichte cognackleur en voor het tapijt en de hemel werd gekozen voor een zwarte antracietkleur. In combinatie met de houten sierlijsten een combinatie om van te smullen!

E38 M 2 E38 M7 1

Van luxe limousine naar powerhouse met de hoofdletter P

Brandon, de eigenaar van de inmiddels officieuze M7, vond dat de E38 een 'full-treatment' verdiende. De 282pk uit de 740i was al niet lullig, maar Brandon wilde meer. Zo werd het S62 motorblok uit de E39 M5 volledig opnieuw opgebouwd en voorzien van een nieuw leven in de E38. De kenners weten dat dit motorblok met net geen 400 pk een absolute parel is. Daarna werd - om het compleet te maken - een ESS-supercharger geïnstalleerd met bijbehorende luchtinlaat. Onbekend is hoeveel paardenkrachten de 'Siebener' nu precies bezit, al zal dit hoogstwaarschijnlijk de 500 (ruim) passeren. 

Perfectionisme naar een nieuw level

Zoals Brandon het zelf noemt: ''Like something that could have been a limited edition from the factory kind of vibe.'' Met andere woorden: OEM-plus. Perfectionisme werd dan ook overal toegepast. Het differentieel werd vervangen door die van een E34 M5 en ook de remmen werden geupgraded naar die van een 750Li. 

Opmerkelijk is dat er niet voor een bijzondere dure schroefset is gekozen. Volgens Brandon volstonden schokdempers van Bilstein en veren van H&R. Is er dan niets onveranderd gebleven? Zeker wel, de uitlaat. Maar die is onzichtbaar. Wij zijn enthousiast en zeg nu eerlijk. Dat ben jij ook. Heb jij plannen om een BMW te bouwen of heb jij al eens een BMW gebouwd? Deel je enthousiasme door het te delen met ons op het Bimmerportal forum!

E38 M7 5 E38 M7 6

E38 M7 motor E38 M7 4

Groot BMW forum

BMW forum logo

Ben je op zoek naar informatie over jouw BMW, dan vind je bij ons het forum een enorm grote achterban met bijna 27.700 leden die jou bij kunnen staan.

button-meld-je-aan
Ekris BMW Products JRwheels Vorsteiner
Oliewereld Schmiedmann Guerrilla Exhaust Mosselman
Kentekencheck.nu Autovitel Automaan BimmerParts

Populaire artikelen

BimmerPortal het BMW Forum

BimmerPortal is de verzamelplaats voor alle BMW liefhebbers waar veel BMW informatie te vinden is. We zijn naast de grootste BMW community vooral het gezelligste BMW Forum van Nederland en België met het laatste BMW nieuws en evenementen verslagen.

Kenmerken van BimmerPortal, het BMW forum

check-vink Technische kennis: Door alle behandelde topics zijn wij één groot vraagbaak
check-vink Vriendschappen: Gezamelijke interesse is een mooie basis tot nieuwe vrienden
check-vink Evenementen agenda: Bezoek jij wel eens een evenement? Check onze agenda
check-vink BMW onderdelen: Heb jij een onderdeel nodig? Bekijk het tekoop gedeelte