BMW 130i LCI High Executive. New wheels - Style 313!

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.

Re: BMW 130i LCI High Executive. - Sneak previeuw ride heigh

Berichtdoor -Richard- » 08 aug 2017, 14:34

andreass schreef:
-Richard- schreef:Jij bent natuurlijk de aanstichter van die draagarmen :whistle: :whistle: :gek:

Pfieuw ja avontuurlijk zeg je.. Die sporing staat 2 graden op toe spoor. Dat is óntzettend veel (28x normaal). Ik ga zelf de stuurstangen wat naar buiten draaien omdat dit echt niet kan zo. Ik heb 2 testritjes gemaakt van een blokje om á 1 km. Die winterbanden trekken dat niet haha. Ik hoor ze wringen als ik de bocht om ga.


Haha gelukkig maar, heb ik toch nog wat goede invloed :rolf:
Maar ff serieus, vond dat ik het direct bij aankoop al had moeten doen.
Eventueel kun je nog wel iets meer doen met camber met de BC Racing set, volgens mij gaat tot -2 graden prima op straat.
De rubbers zorgen in ieder geval ook voor een beter stuurgevoel, wat directer. Maar goed, stuurgevoel met elektronische bekrachtiging valt altijd tegen tov ''vroeger'' ;)

Ja de banden wringen flink he! Mooi dat je zelf erg veel kan, en straks als alles klaar is lekker genieten van het rijden :duim:


Hahaha :duimen:
Ja inderdaad het is onderschat wat voor super update die draagarmen zijn. Camber zal ik nog even overleggen. Mijn sporing achter en voor staan nogsteeds niet goed, vandaag hadden we de 2e poging gewaagd maar er is een exentrische bout afgebroken die de sporing van het achterwiel verzorgd.
Nieuwe is besteld samen met het armpje.. Die bout wil er waarschijnlijk niet fatsoenlijk uit waardoor het rubber kapot zal gaan.

Tot dusver merk ik in elk geval dat de voorkant veel strakker aanvoelt. Het ding wil echt serieus de bocht om nu :D :D :D

Aan de uitlijner zal het in mijn ogen niet liggen, ze nemen er alle tijd voor en zijn erg enthousiast over de auto. Dat doet mij echt véél goed :love:
Morgen is het spul binnen bij de dealer, haal ik het op en gaan we gelijk weer door. Hopelijk gaat morgen alles goed en kan ik daarna door naar de vakantie bestemming :shine:

Vandaag in elk geval verder de hoogte ingesteld, en dat is me toch echt wel een potje veel werk :emo: :emo:
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. - Sneak previeuw ride heigh

Berichtdoor GstaR101 » 10 aug 2017, 09:31

Die Ricard is ook altijd wel weer bezig he :) Top.
GstaR101
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 01 aug 2016, 12:18
Woonplaats: NoordHolland020
Mijn BMW: E87 116i

Re: BMW 130i LCI High Executive. - BMW M onderstel parts!

Berichtdoor -Richard- » 20 okt 2017, 16:09

Achja.. Op naar een M130i ?
M onderstel achterzijde :hug:
Hopelijk willen ze met het voorzijdig M spul samenwerken, heb er geen twijfel over :///m:
AfbeeldingTRW M Suspension by Richard Hilverts, on Flickr
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor Yor » 20 okt 2017, 21:30

Aftermarket M onderstel? Netjes!

Oja, wil geen wijneus uithangen maar 'Sneak previeuw ride heigh' spel je zonder de u in view en height met een t.

Staat wat mooier in je topic :)
Yor
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 23 apr 2017, 21:49
Mijn BMW: E36

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor -Richard- » 21 okt 2017, 10:31

Heb je gelijk in, de T paste er niet meer in en de U schrijf ik soms per ongeluk. Had elkaar mooi gecompenseerd. Ik vindt het niet hinderlijk als je me hierop wijst hoor, sta altijd open voor commentaar en verbeteringen. :hug:
Aftermarket, in feite wel. Het zijn originele draagarmen van een 1M / M3, alleen dan zonder de duurbetaalde M logo's. :tong:
Net als de voorzijde dus.. Ik ben nu met alle 'neppe' M3 onderdelen goedkoper uit dan een standaard delen van een sport ondrstel. Prijs verschil voor de M logo's? Ruim 46%.

In principe heb ik deze onderdelen.
Afbeelding

Alleen de subframe rubbers heb ik niet, daar ben ik van plan PU inserts te monteren net als Spy met zijn 130i.
Ik heb straks al weer vele dingen los en daarom wil ik doorpakken en het subframe ook demonteren en opnieuw coaten. Daar zit wat roest op zoals bij heel veel 1 en 3 series. Het roest op lasnaden.
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor Yor » 21 okt 2017, 12:12

Ja exact.. TRW is naar mijn weten gewoon degelijk. Zelfs oem stuurhuizen staat TRW ingestanst.. :)

Wbt de pu inserts; ik heb kortgeleden rubbers besteld bij Strongflex. Powerflex maar dan veel goedkoper. Enorm degelijk spul en makkelijk te installeren.
Yor
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 23 apr 2017, 21:49
Mijn BMW: E36

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor -Richard- » 21 okt 2017, 14:34

Ja hoor TRW is top. De BMW logo's zijn ná fabricage verwijderd. Het is dus echt origineel en deugdelijke kwaliteit.
Al je huidige draagarmen/onderstel delen zijn ook van TRW, dat staat er ook gewoon op zoals je zelf al zegt.

Die PU inserts. Ik heb geen zin in gekraak, gepiep of iets dergelijks. :nee:
Heb je daar eigenlijk geen last van? Hoe dan ook.. het beweegt eigenlijk niet. Ik wil inderdaad niet bizar veel geld eraan uitgeven, wat ik zover zag van PU insert's vond ik te duur. Zal in elk geval even kijken!

- Even gekeken. Die zijn niet duur!
Voorzijde
http://www.strongflex.eu/en/e90-e91-e92 ... 03777.html
Achterzijde
http://www.strongflex.eu/en/e81-e82-e87 ... 03791.html

Montage gemak hecht ik wel waarde aan
Ongeveer 100 euro, helemaal niet gek als je bedenkt dat M3, massieve rubbers, op 270 euro zit ongeveer!..

Daar in tegen, ik zou ik niet zijn als ik niet verder kijk. Het is mogelijk om je originele rubbers te versterken: 2 kilogram PU materiaal van Shore 60A (normaal) is nog geen 40 euro. En daar kun je heel veel rubbers mee maken of loze ruimte opvullen. :ja: Je kan het zelfs je eigen kleurtje geven :duim:
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor Yor » 21 okt 2017, 20:55

Klopt je kunt ook zelfbouw rubbers maken. Ik heb momenteel alleen PU draagarm rubbers gemonteerd. 'T rijdt lekker strak en veel feedback via het stuur. Heerlijk wat mij betreft. Ik heb dus de 90sha genomen.

Qua gepiep... ik heb het goed ingevet met het keramisch vet en koper vet om dat te voorkomen. Ligt volgens mij aan de positie in de auto. Veel stress/beweging enz. Met een bankschroef kom je al een heel eind. Of een groot stuk draad met 2 grote moeren en wat (giet) ijzer er tussen.
Yor
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 23 apr 2017, 21:49
Mijn BMW: E36

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor -Richard- » 22 okt 2017, 12:16

Juist, nou hartelijk bedankt voor je reacties in elk geval!! Het subframe is niet erg bewegelijk en een 90A hardness is op die plek niet hinderlijk denk ik. Er zitten niet echt onderdelen aan die ervoor zorgen dat je tanden uit je mond vallen. (zoals de trilling van een motorblok, bij PU motorsteunen zegmaar).

Ik denk dat je inderdaad met een bankschroef of draadeinde met wat doppen wel een heel eind komt, maar ik heb gewoon de beschikking over een pers dus dat zou ook goed moeten gaan. Krijg steeds meer zin om eerdaags de boel te gaan demonteren! :D :devil:
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor Yor » 22 okt 2017, 16:11

Snap ik.. die PU dingen schelen wel met het monteren; geen buitenste stalen kraag.
Yor
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 23 apr 2017, 21:49
Mijn BMW: E36

Re: BMW 130i LCI High Executive. //M onderstel V+A!

Berichtdoor -Richard- » 03 nov 2017, 15:37

Zo, eerst prioriteit gegeven aan andere dingen.
Zojuist de laatste hand gelegd aan 2 retrofits namelijk DWA en FLA.
Daar de eerste natuurlijk inhoudt dat de auto voorzien is van de benodigde alarm apparatuur: Sirene, kantel sensoren, motorkap schakelaar, interieur bewegingssensor en eigen bussysteem.
De FLA liep ik tegen het lijf en was eigenlijk een onvoldoende gecontroleerde aankoop. Dit had als gevolgd dat het een US spiegel was, welke andere afstandsbediening zender-frequenties hebben. :emo:

Hiervoor moest ik dus de spiegels ombouwen en nu zit mijn originele ontvanger in deze spiegel, werkt en past allemaal perfect :! Om jullie een out of the box retrofit te laten zien, dit is er écht een. Dus wil je FLA.. koop de goede spiegel :duim:

Voordeel: de sensoren van de 3 serie zijn anders geplaatst en hebben daarom beter zicht op achterliggers en omgevings- licht. Deze spiegel dimt aangenaam snel en correct. Beter dan de ini-mini sensor van de 1 serie spiegel!
AfbeeldingBMW FLA 1 series retrofit by Richard Hilverts, on Flickr
AfbeeldingBMW FLA retrofit by Richard Hilverts, on Flickr

Het alarm installatie heb ik niet veel foto's van. Had het enigszins druk..
AfbeeldingBMW 1 series FLA DWA retrofit by Richard Hilverts, on Flickr
AfbeeldingBMW Ultrasonic interior movement sensor by Richard Hilverts, on Flickr

Beide retrofits zijn kwa kosten volledig onder controle. De DWA is erg tijdrovend.
Tenslotte, tijdens het terug bouwen van de gordijn airbag panelen, dus die langs de a-stijl, heb ik stoftape op de bevestigingspunten gedaan. Dit heeft als resultaat dat het eindelijk kraakvrij in de auto is!! :gekdoen: :gekdoen: :gekdoen:

6-11-2017
M3 onderstel geïnstalleerd op de 1er.
AfbeeldingOriginal M-Sport set-up E87 130i by Richard Hilverts, on Flickr
Afbeelding1M / M3 control arms set-up on E87 130i by Richard Hilverts, on Flickr

Tot nu toe gemerkt: strakker gedrag en bij sterk remmen geen dweil gevoel meer. Had eerst dat ik zelf bij moest sturen bij hard remmen, dat is nu helemaal weg. De auto gaat réchtdoor. 8).
Was een snel klusje, de tankklep zijde is wat vervelend door de beperkte ruimte van die buis.
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

Re: BMW 130i LCI High Executive. DWA and FLA retrofitted

Berichtdoor Source » 06 nov 2017, 20:43

Leuk topic om te lezen.
Goed bezig :duim:
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy || Voor het retrofitten, uitlezen, coderen, programmeren, ispi-next, software upgrades, navigatie mappen, fsc codes, e-sys, ncsexpert enz.
Avatar gebruiker
Source
 
Berichten: 1775
Geregistreerd: 22 apr 2014, 13:30
Woonplaats: Rotterdam
Mijn BMW: F10

Re: BMW 130i LCI High Executive. DWA and FLA retrofitted

Berichtdoor kees roeleveld » 10 nov 2017, 12:21

Hmmm, als je bij een E87/81 met M pakket een dweil gevoel met sterk afremmen voelt dan is er toch echt serieus verkeert aan je auto vrees ik.
kees roeleveld
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 18 jul 2008, 21:02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Mijn BMW: E81 N43B20 M-pakket

Re: BMW 130i LCI High Executive. DWA and FLA retrofitted

Berichtdoor spy » 10 nov 2017, 14:42

Nee hoor hoeft niet...ik had hetzelfde... combinatie van versleten dempers,rubbers ophanging etc etc... vond zowiezo de m schokdempers en veren niet erg fijn...nu eibach/billstein eronder en is een hele andere wagen geworden!!



Spy.
Laatst bijgewerkt door mieske90 op 13 nov 2017, 15:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Het quoten van een vorige bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Avatar gebruiker
spy
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 30 nov 2015, 23:19
Mijn BMW: e81 130i 2009

Re: BMW 130i LCI High Executive. DWA and FLA retrofitted

Berichtdoor -Richard- » 10 nov 2017, 17:25

Nee daar ben ik het ook niet mee eens. :tong:

Mn kameraad in zijn 335i heeft dezelfde ervaring, hard remmen is ook veel vragen van de ophanging. Ik had dat bij vorige auto's ook namelijk.
Het is gewoon zo dat deze onderdelen een heel verschil geven op de rij ervaring.
De uitlijning staat uitstekend, maar wel op M-sport setting. Maar, ik wil aangeven bij de A.S. uitlijning dat ik graag de settings van een M3 wil vergelijken. Daarover wil ik praten wat het rij gedrag gaat doen, gezien dat ik in principe alleen geen M subframes heb en dus niet de breedte van de M reeks. Verder is het redelijk vergelijkbaar.

Het is gewoon zo dat de auto heel anders, maar veel beter, reageert.

Maar Kees, waarop oordeel je dat? Waarop baseer jij dat het M onderstel zeer strak aanvoelt? Dit is niet aanvallend, ben gewoon heel benieuwd en lijkt me een leuk onderwerp voor een discussie. :duim:
Leading the NL - BMW 1 Whatsapp group. Interesse? PM mij!
Avatar gebruiker
-Richard-
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 25 mei 2015, 18:53
Mijn BMW: E87 LCI 130i

VorigeVolgende

Keer terug naar BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten